Dålig dag blev värre

Har haft en dålig dag idag och det blev inte bättre av att socialtjänsten ringde mig på morgonen och sa att jag måste pröva ansöka om pengar hos försäkringskassan istället. Jag har varit jätte stressad över det sen vi la på och inte orkat gå ut för jag bli så matt av allt. När det blir för mycket stänger bara kroppen av. Det är så jobbigt med alla papper som ska in och så blir jag också orolig över det här med att jag måste lämna ut uppgifter om mig själv, vill att så få som möjligt ska ha dom och när jag skickar in ansökan till försäkringskassan måste jag ju skicka med sjukskrivningen - där det framgår vilket sjukhus (och alltså vilken stad jag befinner mig i) som utfärdat det. Jag klarar inte riktigt det här, jag behöver ta det lungt så jag kan bli 100% frisk för jag vet att med ansökan till försäkringskassan medföljer massa strul som kommer stressa upp mig. Ibland får jag bara lusta att skrika"låt mig va!". Hade egentligen ett möte med socialtjänsten idag också och hade kunnat ta upp det med dom då, men eftersom det tar så lång tid för mig att få min post hade jag inte hunnit fått kallelsen så jag missade det. Skulle behöva hjälp från någon med allt sånt här så skulle jag slippa känna att det är så tungt och jobbigt.

Lyckades tvinga mig ut vid 19 tiden och gick till affären och handla lite, annars har jag inte alls gjort mycket idag. 




Kommentarer
Postat av: Caroline

Kan boendet kanske fixa en stödperson åt dig?



Varma kramar!

2011-05-11 @ 21:16:08
URL: http://carrofliin.blogspot.se
Postat av: Tystlidande

Caroline: Jag är väldigt besviken på personalen där, jag trodde de skulle stötta mig mer och finnas där för mig men jag känner mig totalt avvisad. Det är jätte synd, men jag ska ändå försöka prata med dom ang det. Tack för tipset :)

2011-05-11 @ 23:52:24
URL: http://tystlidande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0