Inspiration

Idag när jag pratade med en tjej kom vi in på det här med intressen, hon berättade att hon tycker om att pyssla och måla och visade mig saker hon gjort och det väckte verkligen en gnista i mig. För några år sen gick jag på bildterapi, dock endast några gånger, men det gav mig jätte mycket. Jag fick ut massor känslor genom målningen och jag kommer ihåg att jag var jätte skeptisk i början men det kändes så bra när jag väl gjorde det. Bild var ett av de roligast ämnena jag visste i skolan och jag har alltid velat lära mig mer, men aldrig haft tid, lust eller ork. Kollade om det fanns någon kurs jag kunde gå under sommaren (ett bra sätt att träffa nya vänner också) men det fanns det tyvärr inte. Men jag funderar på om jag ska gå och köpa hem lite färg, pänslar m.m och måla själv? Känner att jag måste börja göra något av min tid, jag går ju bara runt och skräpar just nu och gör inget meningsfullt i vardagen. Ska dock tänka några dagar på vad jag helst vill göra så jag inte gör något förhastat (för det kostar ju en hel del), ibland vill man mer än man kan/orkar men jag tror nog det här kan vara bra för mig.




Kommentarer
Postat av: Caroline

Vill du, så go for it! :)

2011-05-16 @ 07:36:29
URL: http://carrofliin.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0