Låter det vara osagt

I natt drömde jag att han dog. Jag tycker det är fel att önska livet ur någon, men när jag vaknade trodde jag och önskade för en kort stund att det var sant. Jag hoppas han någon gång kommer straffas för det han gjort mot mig, och det ska kännas för honom precis som det gjorde för mig. Jag tror faktiskt att människor straffas på ett eller annat sätt för allt ont och elakt de gör, jag har alltid trott det men blivit ännu mer övertygad om det efter händelser som skett, ibland precis efter att han misshandlat mig.

Allt börjar upprepas om och om igen i huvudet, väldigt ofta har jag en konversation med någon som jag känner i huvudet där jag berättar vad han gjort mot mig, fast mer i en monolog. Det låter nog galnare än vad det är, men jag tror det beror på att jag egentligen vill berätta men inte kan eftersom det är sånt jag inte alls kan prata med andra om. Eller jag kan det på ett sätt, men väldigt ytligt och helt utan känslor. Det känns som jag pratar om någon annan och jag är helt oberörd utanpå av det jag säger. Det gör för ont att jag inte vill känna. Jag vill inte gråta för jag är rädd för att aldrig kunna sluta. Ingen kommer nog någonsin kunna förstå, inte ens andra misshandlade kvinnor för alla upplever allt olika och påverkas på olika sätt, så därför låter jag det hellre vara osagt. Det är min stora hemlighet.




Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh så jag känner igen mig i de där monologerna...

Jag tror alla människor går runt och tänker så fast långt ifrån alla vågar säga något. Det kan handla om allt. På gymnasiet gick jag runt och fantiserade att jag berättade för mina klasskamrater om min depression och tvångstankar. Till slut fick jag ju äntligen göra det när jag höll föredrag inför dem. Men ibland får man inte leva ut dessa fantasier. Och på ett vis är det skönt att bara låtsas också...



Angående drömmen; jag hoppade och tjöt av glädje när Usama bin Ladin och Saddam Hussein dödades. Vissa människor har gjort så jävliga saker att man inte vill ha dem här längre. Och har man nästan blivit dödad av en galning så är det inte konstigt att man vill se honom död.

2011-05-10 @ 07:31:58
URL: http://carrofliin.blogspot.se
Postat av: Tystlidande

Caroline: Härligt att höra att jag inte är den enda som har de där monologerna :) Ja när du säger det så är det nog vanligare än vad man tror.

2011-05-10 @ 13:48:53
URL: http://tystlidande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0