3 samtal från 3 okända personer

Har sedan augusti mottagit 3 samtal från 3 olika okända personer med olika nummer, en ringde dock från privat nummer. Första gången var den en gammal kvinna, andra gången en ung kille, och den sista som ringde nu idag lät som en medelålders kvinna som nästan inte alls kunde svenska och frågade efter "Tanja". Den unga killen frågade efter en kille men kommer inte ihåg vilket namn han sa. Är det här vanligt? Jag säger aldrig vad jag heter när personerna frågar och försöker vara så kort som möjligt. Svarar ALLTID "Hallå" oavsett vem som ringer och jag säger inte ens mitt namn när jag vet att det är en myndighetsperson som ringer och frågar "vem är det jag pratar med?" utan jag säger istället "vem söker du?", förutom till min kontaktperson på skatteverket eftersom jag känner igen rösten väl och hon känner igen min.

Mitt hjärta börjar slå fort varje gång jag ser ett okänt nummer blinka i mobildisplayen, men jag är för nyfiken för att inte svara. Jag vill veta om han fått tag i mitt nummer, eller om det är någon som ringer för att säga något viktigt. Nu funderar jag på att byta nummer pga de här samtalen, men först vill jag veta om det här brukar hända? Är det vanligt att okända ringer fel på det här sättet till en mobiltelefon? Tycker det är så komplicerat att byta nummer så jag vill helst inte göra det om det inte finns något direkt skäl till det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0