Insidan vs utsidan

Tänkte snart åka till stan och kolla på och köpa lite kläder, är i stort behov av nya byxor och hittade ett par igår som jag fastnade för, men jag skulle vilja hitta några fina jeans också. Ska köpa hårfärg och färga håret imorgon (tona håret är egentligen det rätta ordet, det är sällan jag färgar med beständig färg då det sliter så mycket på håret). Tycker jag ser för "grå" och tråkig ut nu, vill förändra mig!

Efter att ha börjat med vitaminerna har mina naglar äntligen blivit långa igen, för mig gör naglarna mycket för hur jag känner mig och just nu behöver jag den där boosten utsidan ger när man kan känna sig nöjd med den. Jag kanske också har ett behov av att förändra mig nu när jag känner att jag tagit ännu ett stort kliv från den personen jag var förr och allt som har hänt? Ut med det gamla och in med det nya. Mycket med insidan har förändras och man vill väl ändå att utsidan ska spegla det, har i perioder sett väldigt sliten ut de senaste ca 1,5 åren och haft massor av stressfinnar i ansiktet och på ryggen, slitet hår, gått upp i vikt m.m. Efter att jag lämnade honom tror jag att jag som mest gick upp 13 kg men just nu är jag nöjd med min vikt och jag känner att jag åter börjar "komma i form", och kanske är i bättre form än vad jag egentligen någonsin varit. Jag inser hur bra jag mår när jag möter vissa på arbetsrehabiliteringen som mår mycket sämre än mig och som har längre väg tillbaka, de är där jag var förut, i mörkret.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0