Preliminär planering

Det gick toppen på mötet idag, kommer aldrig sluta vara tacksam för vilken tur jag haft, har fått chansen att träffa så många underbara och hjälpsamma människor här. Det är helt otroligt. Visst, allt har inte gått mina väg, men sjutton vad bra det blivit ändå. Ni som är i samma situation som jag; kämpa och sluta aldrig kämpa! Tillslut så vänder det, jag kan till och med lova det. Följ bara det där djupt inom dig som säger dig vilken väg du ska gå, ge inte efter för känslorna, härda ut så kommer allt att ordna sig. Man får offra mycket, men det ger utdelning och det är det man aldrig får glömma, många säger "lev i nuet" men just när det gäller det här säger jag "lev i framtiden" så kommer du klara allt. Se framför dig det du vill ha och som du inte har nu, se framför dig hur underbart livet kommer bli och hur fri du en dag kommer leva. Längta till den dagen du får berätta allt du varit med om som en historia, man kommer vara så stolt över sig själv och känna sig så stark. Lär dig älska livet så kommer livet älska dig tillbaks.

Preliminärt är det planerat och tänkt att jag kommer praktisera inom ett område jag själv valt någon gång efter jul 3 gånger i veckan och då 3 timmar/dag. De resterande två dagarna kommer jag fortsätta gå på arbetsrehabiliteringen på speciella kurser som jag tycker varit givande och det är viktigt för mig för att fortsätta ha min trygghet och det sociala jag har där. Förhoppningsvis kommer jag också få utbildning på den arbetsplatsen om det blir aktuellt med anställning, vilket jag såklart hoppas på, men först vill jag komma upp i 100% eller 75% arbetstid.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0