Milstolpe

På arbetsrehabiliteringen igår pratade vi om PTSD och utmattningssyndrom, en väldigt givande föreläsning där föreläsaren förklarade det hela på en djupare nivå och även hur hjärnan fungerar vid dessa tillstånd. Efteråt insåg jag hur viktigt det är att ge sig tid och vila upp sig, stressar man fram ett tillfrisknande är man snart tillbaka på djupet igen och måste börja om. Detta ska jag absolut ta med mig när praktiken börjar, för jag vet hur jag är som person, har hög arbetsmoral och ibland pressar jag mig själv mer än jag egentligen orkar, jag måste alltid prestera 110% även om det bara är praktik och inget vanligt jobb med anställning. Jag ska försöka gör allt annorlunda den här gången, tänka på mig själv i första hand och ta det hela i min takt så jag tillslut orkar och kan ha ett heltidsjobb. Jag vill inte vara beroende av nån, vill kunna tjäna mina egna pengar och leva ett självständigt liv, kunna göra vad jag vill och åka vart jag vill, nästan i alla fall.

Det är den milstolpen jag jobbar mot.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0