Turdag

Det har varit en galen dag, en galen underbar dag. Det finns inte en enda negativ sak jag kan säga om den här dagen, kanske 13 är ett nytt turnummer? Nej nu ska jag inte förhasta mig men kan verkligen ha tur två gånger under samma dag? Efter att jag varit hos psykologen cyklade jag till apoteket i stan för att köpa produkter till ansiktet, ville ha hela serien som består av fyra olika produkter och jag har redan en hemma men hade bara råd att köpa två. När jag kommer till kassan och ska betala tar kassörskan fram JUST den produkten jag inte hade råd att köpa och säger "den här har kort datum men du kan ta den om du vill ha den", det är 3 månader till utgångsdatumet och jag kommer hinna använda slut den innan den går ut och jag är inte så känslig med att hålla datumet på sådana produkter heller. Blev glad och tackade för det.

Hade bara hunnit äta frukost på morgonen eftersom jag fick bråttom till psykologen och jag orkade inte laga mat så jag bestämde mig för att gå förbi Sandys och köpa med mig en smörgås hem, på Sandys krånglade kortterminalen lite  så kassören sa "nej men jag bjuder dig på den!".

Hos psykologen pratade vi om vilka mål jag vill uppnå med behandlingen och hon frågade även om jag vill testa en metod som kallas EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing). Vet inte mycket om vad det är men ska läsa på om det, har tydligen visat goda resultat för personer med posttraumatiskt stressyndrom. Många i min närhet och även psykologen säger att jag har förändrats mycket sen första gången jag gick dit och det gör mig glad att höra, jag kämpar som bara den och det ger resultat!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0