Jobba för nya typer av förhållanden

Nu är det bara 4 dagar kvar tills arbetsrehabiliteringen, ska bli intressant att se vilken typ av människor det kommer vara där och jag hoppas jag lär känna någon, är lite rädd för att jag ska dra mig tillbaka om jag känner att jag inte passar in. Och det kan jag göra ofta, alltså känna att jag inte passar in, att jag är annorlunda och att ingen skulle tycka om mig. Mycket har det väl att göra med dålig självkänsla.

Pratade med en vän till mig, och det vi kom fram till i kombination med vissa samtal hos psykologen kring samma ämne så måste jag börja jobba mer med att förändra mig själv (det som jag inte är nöjd med och mår dåligt av, man ska aldrig förändra sig för någon annans skull) och tänka på hur jag uppfattas av andra. Det finns stort samband mellan vilka signaler man sänder ut och vilka människor man drar till sig och jag vill inte längre dra till mig samma typ av människor jag gjort innan och ha samma typ av förhållanden. Jag vill ha något helt nytt, människor som ger något tillbaks och som får mig att må bra och utvecklas. Jag är trött på vän förhållanden där jag lyfter upp personen medans dom drar mig längre och längre ner, jag måste visa mig själv respekt och se till att få det jag förtjänar. Jag har ofta fått höra att jag uppfattas på ett sätt första gången man träffar mig, men sen när man lär känna mig är jag nästan totala motsatsen och det är det jag först och främst vill förändra. Jag vill att man ska kunna se vem jag är, inte alla dessa masker jag gömmer mig bakom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0