Måste börja ta hand om mina nya relationer

Somande 1 igår och vaknade 10 i morse. Begav mig till Plantagen efter att jag ätit lunch, de hade så många fina växter där! Ville köpa med mig halva affären men jag har inte plats för några fler blommor, tråkigt nog.   

En kvinna jag bodde på skyddade boendet med i slutet ringde och berättade att hon fått flytta till ett skyddat boende igen, fast på en annan ort. Hon skulle försöka bli förflyttad hit nästa vecka så det hoppas jag går vägen, skulle vara roligt att träffa henne igen. På tisdag ska jag träffa en annan kvinnas barn som också bodde där, de flyttade ifrån den här staden i december men har nu flyttat tillbaks hit. Vi ska hälsa på skyddade boendet och ta en fika i stan, ska då passa på att hämta utskriften från min journal som jag inte lyckats hämtat än.

Känner att jag måste försöka bli mer social och se till att träffa de jag faktiskt lärt känna här i närheten. Har dragit mig undan ett tag och velat vara ensam men det blir inte bra i längden, även fast det känns tryggast. Har dock väldigt svårt för att bjuda hem någon eftersom jag inte alls känner mig trygg med det och det är väl också det som gjort att jag dragit mig undan, vill undvika vissa frågor och det hade varit lättare om man bara hade kunnat säga "kom över till mig", men man kan ju alltid hitta på något i stan och så kommer jag ut lite mer samtidigt också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0