En underbar dag med många minnen

Träffade tjejen (en an kvinnornas äldre barn) jag bodde med på det skyddade boendet idag som vi bestämt, det fanns så mycket att prata om att det tog hela dagen, tror närmare bestämt det blev hela 7 timmar tillsammans. Vi pratade så mycket minnen, fina minnen. I den svåraste tiden i mitt liv hade jag kvinnorna på skyddade boendet och de betydde så mycket, jag tänker tillbaks på alla kvällar vi satt i köket, alla gånger vi gick till mataffären tillsammans och hur roligt vi kunde ha. Det var jobbigt att bo där, något annat kan jag inte säga, men jösses vilka underbara minnen jag har ifrån det. Ibland skulle jag vilja ha tillbaks till just de stunderna.

Vi besökte det skyddade boendet, att gå dit tillsammans gjorde att det kändes som förr, speciellt när vi gick på den där gatan vi alltid brukade gå. Vi pratade lite med personalen tillsammans först och sedan enskilt med våra gamla kontaktpersoner. Kändes skönt att få prata lite, vi pratade om tiden på boendet, vad som var bra och dåligt, vad de hade kunnat gjort bättre och allt sånt. Vi pratade även om mig, och vet ni hur härligt det var att sitta där och känna att det faktiskt blev bra till slut, jag kämpade och lyckades. Jag var så långt nere på botten när jag kom dit, och nu 6 månader efter att jag flyttat därifrån så är allt helt annorlunda. Jag mår mycket bättre, ska snart ge mig in i arbetslivet och jag har massa drömmar. Min kontaktperson sa att det var som en helt annan person satt framför henne och det var kul att höra. Man ser inte alltid själv hur mycket man utvecklats.

Jag vet inte om jag berättat det förut men jag fick väldigt bra kontakt med en annan ur personalen som jag även pratade med idag, vi bytte nummer och hon ska komma hit någon dag så hon får se hur jag har fått det. Det var hon som hjälpte mig när jag letade lägenhet så det blir roligt att visa henne hur bra det blev, vi var inställda på att jag skulle få flytta till en grannkommun eftersom det är svårt att få lägenhet här och att det skulle bli nån nedgången lägenhet i ett mindre bra område.

Vi var på det skyddade boendet ca 1 timme, blev sedan lite tittande och shopping i stan och efter det fika. Hon föreslog sen att vi skulle gå till ett ställe som den här staden är lite känt för och som jag aldrig varit på, så vi tog en promenad dit och fastnade där för det var så mysigt.

Oj vad jag behövde en dag som denna. Underbart.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0