Längtar efter en bättre ekonomi

Hade en bra dag på praktiken idag och det kändes så skönt, har verkligen haft en dipp sen påsk men sakta börjar allt bli ljusare... längtar tills det blir lite bättre väder och vi från rehabiliteringen kan åka och grilla en bit härifrån på ett ställe vi bestämt att vi måste åka till, ska tydligen vara helt underbart där.

Dagen på praktiken blev inte riktigt som jag hade räknat med eftersom arbetsuppgifterna blev andra än det brukar, annars vet man alltid vad som ska göras speciella dagar. Men det var kul, vi i personalen fick mer tid att umgås med varandra och hjälptes åt väldigt effektivt. 26 dagar kvar tills min heltidsanställning börjar, jösses inte långt kvar nu. Jag längtar inte efter att jobba 40 timmar i veckan, trivs jätte bra med de timmar jag arbetar nu, man har både fritid och det sociala, men jag läntar efter en bättre ekonomi och det kan man inte få utan att jobba heltid. Jag har levt på totalt ca 8.500 kronor (ca 4.000 kronor när jag bodde på skyddade boendet) varje månad sen augusti 2010, det har varit tufft och jag har mått dåligt över att ha det så tight i ekonomin... MEN, det har varit så värt det! Jag kan ibland fortfarande inte fatta vilket annorlunda liv jag har nu, ALLT har förändrats.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0