Bakning på gång

Håller på att baka bröd, äntligen tog jag mig tid till det. Vaknade vid 8 och lyssnade då på en SR dokumentär på mobilen om bedrägeriet mot Allmäna arvsfonden, tvättade 12 men hade inte så mycket tvätt så det blev bara 3 maskiner och sedan cyklade jag iväg till affären och handlade mat. Och nu bakar jag. Lite senare ska jag sätta igång och laga mat som jag kan ha till lunchlåda på jobbet, får bli samma maträtt hela veckan om det räcker. Har bestämt mig för att sluta vara så lat och börja baka mer eget bröd igen och göra ordentliga lunchlådor till jobbet, har blivit mycket pastasallad på sistonde för det är så enkelt att göra men jag ska lägga ner lite mer tid på maten och även börja frysa ner portioner så man har i nödfall. Jag har även lovat mig själv att köpa hem mer frukt så jag inte få de där enorma sugen efter godis, kakor och socker i allmänhet, när jag äter några frukter varje dag håller jag lättare sockersuget på en normal nivå.
 
På fredag får jag besök och personen stannar till söndag eftermiddag. Skulle egentligen ha jobbat på lördag men eftersom det här redan var inplanerat och jag känner att jag behöver vila så hoppar jag över det.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0