Egypten och verklig dröm/mardröm

Läste tidningsartikeln om den unga svenska tjejen som är försvunnen i Egypten, och såg då namnet på hotellet vi bodde på när vi var i Egypten. Fick massa flashbacks och såg en klar bild i huvudet på hur det såg ut utanför hotellet, nästan så verklig som om att jag vore där, reste dit på bara några sekunder. Ville tillbaka för några minuter, till exakt den tidpunkten, den underbara känslan man bara får utomlands...
 
Kom precis också på den hemska mardrömmen i natt!! Den var inte läskig som i "hjälp jag blir jagad av en mördare" - läskig, men den var så sinnessjukt verklig. Jag bodde här, jag jobbade där jag jobbade, jag hade mina katter och ja allt i drömmen var precis som i verkligheten, det kändes som att jag hade en vanlig dag i verkligheten i drömmen och så visade det sig att han klurat ut att jag bodde här i min lägenhet och jag var tvungen att flytta snabbt och jag skulle hämta mina katter, det var det enda jag kunde ta med mig men jag fick aldrig tag i dom, trots flera försök. Allt togs ifrån mig på bara några sekunder. Jag var så ledsen, bestört, jag var tvungen att ge upp min älskade lägenhet, mitt jobb, psykologen och allt jag byggt upp för att börja om, igen. Jag tror inte ens det går att förklara hur verklig drömmen var! Jag vaknade mitt i natten och började somna om och halvsov när drömmen tog vid där den hade slutat, och jag vaknade med ett ryck (och på något sätt insåg att det var en dröm vilket jag inte riktigt förstod innan) och tänkte "men nej jag kan ju inte sova! Då fortsätter drömmen!" men så somnade jag ändå om... haha förstår inte vad som hände där, det slog slint i huvudet och jag var nog halvt förvirrad. Tack och lov var det bara en dröm och jag hoppas aldrig den mardrömmen blir sann...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0