Kaliber - om misshandlade kvinnor

Jobbade 30 min övertid idag och onsdag-fredag blir det 1 timmes övertid och rasterna har blivit kortare. Imorgon ska jag dock till psykologen så jag slutar 15.00, men jag börjar 08.00 vilket jag även gör hela veckan. Handlade mat efter jobbet och när jag kom hem såg jag att jag fått in pengar på kontot för en sak jag sålt på nätet så jag gick till posten och skickade iväg den.
 
Blir lite stressad över att jag inte fått inloggningsuppgifterna till kursen och boken kommer på onsdag så jag har inte hunnit läsa något än, men jag försöker att inte stressa upp mig vilket jag annars lätt gör, får helt enkelt plugga mer effektivt när jag väl får boken och börja planera hur jag ska lägga upp allt då och inloggningsuppgifterna har jag fått hjälp med att försöka få fram.
 
Hittade några bra program på appen "Sveriges radio" i telefonen, från programet "Kaliber". Två var om kvinnomisshandel och jag har börjat lyssna på den ena som handlar om kontaktförbuden, hur kvinnor upplever att det fungerar. Intressant att lyssna på och skönt att höra att man inte är ensam om att tänka på det sättet man gör. Även fast det är synd att man ska behöva känna så, att det är upp till en själv hur väl man skyddas osv, så känns det skönt att höra andra säga de orden också, exakt de orden jag ofta säger. Vi borde inte behöva känns så, men vi är i alla fall inte ensamma i ensamheten, vi har varandra. Det andra programmet jag hittade handlar om kvinnomord, ska lyssna på den också när jag får tid.
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0