Nu börjar studerandet

Åkte hem snabbt efter jobbet och bytte om och åt en frukt för att sedan ta bussen till skolan för att registrera mig och få information. Tog en buss som var i väldigt god i tid så jag gick in i en klädaffär för att fördriva tiden. Där inne hittade jag några byxor som jag letat efter ett bra tag och trodde aldrig de skulle säljas igen. Köpte sådana för ett år sedan men nu har de gått sönder i grenen för jag använt dom så mycket, främst på jobbet. När lönen kommit ska jag köpa flera par så jag har ett "lager" i fall de försvinner igen, köpte ett par idag pga att jag är i stort behov av nya byxor och för att jag i alla fall ska ha ett par i fall de tar slut i affären.
 
Kom till salen 15 min innan det hela började, jag var först och jag övervägde flera gånger om jag skulle gå fram och prata med läraren snabbt om att jag har skyddad identitet, men jag valde att inte göra det eftersom andra kunde komma när som helst och höra vad jag sa. Vad jag förstod det som efter att ha pratat med en ansvarig på skolan var att läraren skulle vara väl informerad om min situation och att de visste vad de skulle göra osv, vilket gjorde att jag valde att inte prata med läraren innan någon annan kom. Men gissa om jag ångrar mig! Läraren hade inte fått någon information alls och när 2 personer till kommit till klassrummet kom läraren på att hon kunde börja kryssa av vilka som var där och började med mig, hon frågade vad jag hette och jag sa "jag tror det är ****** ***********", men hon hittade inte det jag sa så då sa jag ett annat efternamn som jag kanske kunde stå på, men inget av det stod och läraren frågade "har du gift dig nyligen eller?" och man märkte att hon undrade varför jag inte hade koll på mitt efternamn. Och så sa hon "du verkar inte finnas med men på en rad står det massa kryss istället för namn" och skrattade. Då sa jag "jag kommer fram" och ni kan väl gissa hur jäkla pinsamt det var och hur nervöst det blev för mig. Jag skrev snabbt på en lapp "skyddade uppgifter" och gick fram med den och antagningsbeskedet, visade antagningebeskedet och pekade på lappen jag hade skrivit för att hon skulle förstå, jag gjorde det så diskret jag bara kunde men hela situationen blev väldigt märklig och jag undrar vad de två personerna som var där tänkte.
 
Ska kontakta personen som hade lovat mig att de visste vad de höll på med. Blir galen av att man inte kan lita på det nån säger, att man alltid måste fixa och kolla upp allt själv. De har sagt till mig att det funnits andra där med skyddad identitet, och därför trodde jag det fanns vissa rutiner, men icke. Jag blir väldigt besviken. Aldrig ska det vara lätt och smärtfritt, hela tiden massa krångel och omvägar när man har skyddad identitet.
 
Nu är jag i alla fall igång med studerandet, känns jätte kul. Kommer behöva lägga ner mycket tid på kursen men det är det verkligen värt det. Ska göra ett eget schema jag ska följa så jag alltid ligger "i fas" med lärarens planering, det är mycket vi ska läsa och ta in.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0