Älskade hatade vinter

Älskar att komma hem efter jobbet småfrysandes och kunna tända massa ljus och sätta sig i soffan och mysa med katterna. Det är det jag älskar med vintern, allt blir så mysigt. Måste nog vara den enda i Sverige men jag längtar verkligen inte till sommaren!
 
Jag och M ska eventuellt till en julkonsert i kyrkan nästa fredag (inte den jag går till utan en annan), ska bli roligt, trodde inte hon skulle hänga på sånt faktiskt. På jobbet idag kom M fram till mig och frågade vad jag ska göra i jul, jag svarade att jag skulle vara hemma själv men att jag valt det själv och inte har något problem med det, och då sa hon "men du kan ju komma och fira med oss (hon och hennes barn) om du vill, du får jätte gärna göra det". Underbara M, finns inte många som hon.
 
Imorgon hoppas jag på att få de två armbanden (frälsarkrans) jag beställt - se bild längst ner. Varje pärla har en viss betydelse och jag bara älskar den! Här kan du läsa om pärlornas betydelse; http://www.verbumforlag.se/frlsarkransen/prlornas-betydelse/1307119-prlornas-betydelse.
 
Sist hos psykologen pratade vi om trauman. Känns som jag börjar vakna lite ur min bubbla och det är väl därför jag inte mår så bra, jag börjar inse allt som hänt sen jag var 12 år. Så mycket smärta och sorg i samma kropp och på något sätt såg jag på det han gjort mot mig från ett annat ljus den här gången, det kändes nästan värre för innan har jag kanske inte sett "allvaret" i vissa händelser, jag har tvivlat på min egna upplevelse och känslor. När jag satt där och pratade kände jag hur ilskan tog tag i mig och jag satt gång på gång och önskade livet ur honom. Vi pratade om hur han behandlade mig och förnedring var en stor del i hans sätt att trycka ner mig och när det gäller vissa saker han gjorde mot mig har han inte gjort som annars är vanligt bland män som misshandlar, utan han har varit särskild grym och känslokall. När det gäller en del saker sticker han verkligen ut från det normala mönstret.
 
För att hantera det som är jobbigt försöker jag lära mig att slappna av, tex lägga mig i sängen och släcka alla lampor och endast ha några tända ljus och fokuserar på dom och andningen. Även innan jag somnar försöker jag göra några andningsövningar som gör att kroppen slappnar av.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0