En riktigt bra jul

Trodde nog aldrig att julen skulle bli såhär bra som den blev, var rädd för att jag på julaftons morgon skulle få panik och ångra mig, ångra att jag inte åkte och firade med familjen men jag är väldigt nöjd med mitt val. Det här har fått mig att känna mig stark, jag klarar mig själv och jag litar verkligen på att jag kan göra det bra för mig själv.
 
Vaknade ganska sent, runt 10.30 och låg kvar i sängen en stund, gick sedan upp och åt lite godis som jag hade kvar från igår och började laga mat, det blev potatis med gräddfil och gräslök och vegetariska "köttbullar". Gav katterna lite lyxig mat så de också får känna att det är en speciell dag och sedan lekte jag lite med dom, kammade igenom pälsen och kollade på tv och ringde några samtal. M hämtade mig 16 och vi åkte hem till en utav hennes barn och var där till runt 23.30. Där gjorde vi lite allt möjligt; satt och pratade allihopa, sjöng karaoke (men inte jag jag lyssnade bara), åt "ris à la Malta", chips och godis, kollade på tv och efter ett tag gick jag och M till köket och satt och pratade ensamma och åt medans de andra kollade på film.
 
Nu sitter jag här vid datorn med katterna vid min sida och fick precis ett sms från en tjej jag bodde med på skyddade boendet, var kanske 1 år sedan vi hördes sist och blev jätte glad över hennes sms. Det här året bestämde jag mig för att endast smsa (och önska god jul) till  de som är nära mig men strunta i de som aldrig smsar mig och frågar hur jag mår spontant utan det alltid är jag som tar kontakt. Jag har aldrig tänkt så förut men jag tänker inte längre ha kvar människor i mitt liv till vilket pris som helst, ska byta mobilnummer snart och ska då radera alla nummer till personer som uppenbarligen inte bryr sig speciellt mycket.
 
Var förresten på julkonsert i lördags och det var fantsatiskt vackert. Var där med M och innan var vi hemma hos henne och umgicks lite. Imorgon ska jag träffa J, får se vad vi hittar på.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0