Fyra silversmycken

Julen är påväg alltså! Nio dagar kvar. Är så skönt att slippa julklappsstressen, ska istället för att köpa julklappar skänka 100 kronor/person till hundar och katter som har fått utstå människor som inte ens borde få komma nära ett djur. Jag tänker ofta på djur som är i händerna på onda människor och idag när jag och J var inne i en kyrka tände jag ett ljus för alla dom.
 
J kom hem till mig en stund idag, vi gick iväg och köpte en pizza som vi delade på. När vi varit här en stund åkte vi till stan och satte oss på stället vi brukar gå till och tog en sallad och fikade efter. Vi hade djurpa diskussioner om tro idag, om livet och döden och saker som verkar hända av en mening.
 
Fick fyra silversmycken av J idag som är från en stor kyrka (Peterskyrkan) i Italien, blev jätte glad! Ska köpa en silverkedja nästa helg så jag kan börja använda dom. J köpte dem för över 10 år sedan och ville att jag skulle få dom eftersom de "bara ligger och skräpar hemma" men har en stor mening och betydelse för mig.
 
Imorgon ska jag till kyrkan igen och M kommer eventuellt till mig på eftermiddagen. Jobbar hela nästa vecka vilket jag inte gjort på ett tag nu och det ser jag inte fram emot, är så skönt att vara ledig måndag och tisdag men jag får tänka på att jag behöver de extra pengarna. Nästa lördag har jag och J bestämt att vi ska försöka fasta en hel dag, det ska tydligen vara bra för kroppen och så ska jag tänka på att slappna av och ta det lugnt. Jag behöver en livsstilsförändring.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0