Tände ljus i kyrkan med J

Var i kyrkan igår och träffade på fler som sommarjobbade på mitt jobb i somras, det var inte riktigt en gudstjänst den här gången utan det spelades upp en jätte rolig pjäs och så var det en tjej som sjöng jätte vackert. Efteråt fikade vi med lussebulle och saft och sen åkte jag hem efter att ha suttit där och pratat med olika människor 1,5 timme.
 
Även idag var jag faktiskt inne i två olika kyrkor, träffade J och tog en fika och när vi var klara och påväg mot stan så sa jag "kan vi inte gå in i den där kyrkan, jag har alltid velat se hur den ser ut". Vi gick in där och man kände direkt lugnet, det var så vackert där inne. J är så långt ifrån troende man kan komma, men man kände ändå lugnet och friden hos oss båda. Vi tände först ett "vanligt" ljust som man brukar och satte den i en avlång träprydnad som liknade en liten båt/kajak fylld med sand och jag sa till J "tänk på någon som du bryr dig om och sätt ner ljuset". Därefter gick vi till en annan del av kyrkan där det stod en frälsarkrans med kulor som symboliserar olika saker, och så kunde man tända ljus och sätta vid de olika kulorna. Jag satte mitt ljus vid den vita kulan som kallas "uppståndelsepärlan" som står för godhetens seger över ondskan, J satte sitt ljus vid de två röda kulorna som kallas "kärlekspärlorna". När vi kollat klart i kyrkan bestämde vi oss för att passa på att gå till ännu en kyrka som finns här i staden som är en sån som man bara "måste" ha varit inne i.
 
Idag fyller en speciell liten pojke år. Grattis till dig, önskar att jag kunde träffat dig och säga det. I andra kyrkan jag och J var i fanns det en bok där man kunde skriva vad man ville be för, jag skrev att jag bad för att mitt liv skulle ordna sig och för den här pojken och hans mamma.
 
 
Långa ljuset näst längst till vänster tände jag
 
 
Frälsarkransen
 
 
En jätte vacker miniatyrstad från andra kyrkan vi var i
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0