Andra dagen på praktiken

Är nu alltså inne på praktikens andra dag, och som tur var så mådde jag bättre idag när jag vaknade än jag gjorde igår. Låg dock i sängen och vred mig i över 1,5 timme igår kväll/natt, skulle vara duktig och lägga mig tidigt så 23.00 låg jag i sängen (det är tidigt för mig som brukar somna vid 2-tiden) och läste till 23.30 men sen var det omöjligt att sova.

Jag fick arbeta helt självständigt idag, först kontrollerade min handledare vad jag gjorde men sa hon att jag lika gärna kunde göra allt själv eftersom jag inte hade gjort några fel och förstod vad som skulle göras. Det passar verkligen mig att man fokuserar så mycket på sina arbetsuppgifter och är inne i det man gör, tiden går snabbt och man hinner inte tänka på sina problem eller vad det nu kan vara som stör en. Fick också boken till utbildningen idag så jag ska börja läsa i den, vill vara väl förberedd när den börjar.

Vet inte hur länge jag ska vänta innan jag går upp i arbetstid, det är så lätt hänt att man blir för ambitiös och vill för mycket för snabbt. Sån är jag i alla fall. Jag tycker de här 3 timmarna går galant, är väldigt trött när jag kommer hem men det blir ju bättre med tiden. Det är många intryck, många nya människor och ett tempo man inte alls är van vid, men de på praktiken är så förstående, de jag har hunnit pratat med som jobbar där är hur gulliga som helst och jag älskar den positiva andan som finns inom väggarna. Man mår bra av att vara där. Min handledare sa "du kommer säkert få en anställning här snart" innan jag skulle gå, blev så glad när hon sa det för jag har innan varit så rädd för att jag ska göra bort mig och inte vara tillräckligt bra, men jag märker att jag kan mer än jag trodde och inte bara är en börda för arbetsgivaren som jag tänkt att jag är innan. Jag vet att det kommer komma dåliga dagar då jag säkert kommer känna mig helt värdelös, men då får man bita ihop och bara fortsätta. Jag har mycket kvar att lära mig, men jag kan nästan inte vänta på att få lära mig det...

Imorgon ska jag vara där igen 9-12, efteråt ska jag förbi mataffären och handla hem lite gott, det blir ett trevligt avslut på den här veckan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0