Kollar på kurser

Skulle verkligen vilja börja läsa en kurs till hösten, har kollat lite på kursutbudet och har skickat mail till utbildaren med några frågor, bl.a. hur man söker kurser med skyddad identitet. Ska se hur det går på utbildningen i februari tills jag slutgiltigt bestämmer mig om jag tror att jag klarar av en kurs eller inte (samtidigt som jag förhoppningsvis har en heltidsanställning). Får en bok nästa vecka och kommer få avlägga ett prov några veckor senare, om det går bra att plugga till det är det nog bara att köra.

Att jobba och plugga samtidigt kanske är lite mycket när man precis varit sjukskriven? Men jag är så taggad, jag vill så mycket och jag har väntat på att kunna göra det här länge nu. Att plugga alltså. Vet dock fortfarande inte än vad jag slutgitligen vill jobba med och utbilda mig till, men jag vet att jag någon dag slutgiltligen kommer hitta det rätta bara jag ger det lite tid. Vet inte om jag skrivit det förut men min plan är att gå den där utbildningen i februari, jobba inom det området kanske 2 år samtidigt som jag läser lite olika kurser och sparar pengar och sedan vill jag verkligen hoppa på en utbildning, typ KY eller universitetsutbildning och kanske jobba på helgerna om jag orkar/hinner. Det kan ju bli helt annorlunda än man tänkt sig, men det är bra att ha en liten plan i alla fall än att virra runt och varken veta ut eller in.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0