EMDR-försök

Jag tror inte att jag nämnde att jag och psykologen provade på EMDR (som är en metod för att bearbeta trauman men även annat) förra gången? I alla fall så var det egentligen var det tänkt att vi skulle fortsätta lite smått med det men vi diskuterade det idag och jag sa att jag inte alls känner mig redo att ta fram och prata mina känslor på det sättet. Vi pratade inte om något "känsligt" förra gången men ändå kände jag att det blev för mycket på något sätt, jag mådde dåligt av det lilla jag kände. Vi kommer nu fortsätta som vanligt och jobba mot att börja med det igen när jag känner mig redo och tagit mig över en del hinder.

Det gick bra på praktiken idag och jag har bestämt mig för att göra om lite i schemat och gå upp i tid. Jag kommer "jobba" onsdag, torsdag och fredag 08.00 - 12.00, går då upp från 9 timmar/vecka till 12 timmar/vecka. Eftersom jag nu kommer ha praktik på onsdagar från och med nästa vecka kommer jag inte fortsätta på arbetsrehabiliteringen och det känns bra, vill satsa allt på praktiken. Ska dock dit imorgon. Jag bytte dag från tisdag till onsdag för att få chansen att lära mig mer och kände mig redo för att gå upp en timme i tid också, men jag och min handledare pratade om att det är viktigt att känna efter och inte pressa sig för mycket bara för att man vill, kroppen och psyket måste även hänga med dom också.

Imorgon kväll ska jag på en föreläsning med en vän och innan det hade vi tänkt gå och äta något. (Har bestämt mig för att i fortsättningen kalla de personer jag lärt känna här och som jag har kontakt med för vänner, istället för tex "en tjej från arbetsrehabiliteringen" osv).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0