Storshopping

Fick för mig att jag skulle shoppa loss lite idag, efter allt slit på jobbet, och om jag shoppade! Hundralapparna flög åt alla håll och kanter men endå kom jag inte hem med en enda onödig sak... man har lärt sig av dessa tuffa år utan pengar att solla ut vad som är viktigt och mindre viktigt (och som inte behövs). Men jag antar att jag tillslut kommer glömma vad jag lärt mig, brukar bli så. Vad som är viktigt är olika för alla, men jag har köpt det som är viktigt för mig.

Jag har börjat engagera mig mer och mer i att försöka köpa produkter som inte är testade på djur och även utan parabener. Jag älskar djur och när jag tänker på vad de ska utstå för att jag ska smeta kräm på kroppen mår jag illa. Det går inte att undvika det helt, men jag kan göra så gott jag kan, som med allt annat egentligen. Jag har inga problem med att betala extra, om jag vet att jag gör det för en bra sak.
 
Vännen som skulle komma hit om två veckor skickade sms idag och skrev att hon inte kunde komma förens efter augusti pga ändrade planer av hennes chef, tråkigt samtidigt som det faktiskt var lite skönt. Jag vill jätte gärna träffa henne men jag vill egentligen ha en del saker fixade innan hon kommer och nu kan jag fixa det jag tänkt vilket gör att jag kan uppskatta besöket mer. Hade fått stressa som en galning om hon hade kommit det datumet som var tänkt. Men nästa helg åker jag bort, går två timmar tidigare från jobbet på fredag och kommer hem på söndag. Behöver nog komma bort, tror jag?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0