En fråga

Jag har en fråga, jag har varit med om samma situation. är i samma båt just nu som du var förut.. kände du skam efter du lämnat honom, som att du gjorde någonting "dumt" men ändå en sån befrielse? .. har levt från den ca 4 månader nu, ibland är jag så glad och ibland känner jag skuld&ångest.

de e så svårt, de var värsta valet ja någonsin gjort i mitt liv. men sån lättnad att det är över,eller över&över. men fri från han
 
Mitt svar: Ja jag kände jätte mycket skuld/skam/ångest för att jag lämnat han jag var med, jag tror det är väldigt vanligt att man känner så och jag fick otroligt mycket skuldkänslor över vad jag gjort (lämnat honom). I mitt fall var det nog pga att han hade sett till att jag skulle känna så för att jag aldrig skulle våga lämna honom. Samtidigt som jag kände mig svag kände jag mig så stark och stolt som lyckats ta mig därifrån. Det är svårt när man känner helt skilda känslor, men jag lovar dig om du bara står ut tar befrielsekänslan och lyckan över och de andra försvinner sakta men säkert. Jag kan nog också säga att det där är det värsta valet jag gjort, personer som inte varit i samma situation förstår inte hur svårt det är, "det är väl bara att lämna galningen" men alla känslor man känner är nästan olidliga, det gör så ont i hela kroppen och allt känns övermäktigt. Men stå bara ut, det kommer kännas jätte jobbigt ett tag och du kanske kommer tänka "när jag mår såhär dåligt kan jag lika gärna gå tillbaka" för man tror att allt det jobbiga försvinner när man är med dom igen, man tror man kommer bli lycklig men det varar ytterst kort tid, sedan är man tillbaka där man började igen. Man måste kämpa för att komma någonstans, ge inte upp när det känns som svårast, man förtjänar så mycket mer än att vara med en sådan man och ju längre tid man väntar med att lämna desto fler år kommer försvinna från ens liv och desto mer blir man intrasslad i deras klor. Måste säga att det var starkt av dig att ta det stora beslutet! Det är faktiskt inte alla kvinnor som lämnar mannen som misshandlar dom, vissa lever kvar i det där tills de dör så sträck på ryggen och känn dig stolt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0