Lön för mödan

Gick in på mina båda internetbanker för att kolla saldot och såg då på ena att lönen redan syns (även om den kommer imorgon) och blev så glad! Hade räknat ut hur mycket jag skulle få innan så det kom inte som en "chock", men att äntligen se ordet "lön" på sitt konto och veta att ingen kan ta pengarna ifrån en och att jag kan börja spara (äntligen) känns helt otroligt. Fick inte hela lönen denna månad, den kommer nästa, men att ha flera tusen kvar efter att man betalat räkningar och räknat bort matkostnaden är något jag inte haft på flera år!
 
Det finns mycket jag behöver som jag inte haft råd att köpa under hela den här tiden jag varit sjukskriven; skor, jacka, byxor, tröjor osv. Det jag kunnat köpa är utslitet eftersom jag endast haft få plagg/skor att välja mellan och det har varit så tufft. Utan hjälp från familjen vet jag inte hur jag hade klarat mig, det är pga deras hjälp jag haft det bra och kunnat köpa tex träningsskor, skor till jobbet, nödvändiga klädesplagg... Hade en fantastisk sommar förra sommaren då jag var på en familjemedlems landställe och njöt av naturen.
 
Snart är det 2 år sen jag gjorde valet som förändrade hela mitt liv, 2 år...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0