Ta hand om kroppen inifrån

Dåligt väder = promenaden får vänta till lite senare. Vaknade 10 och låg kvar i sängen 1 timme, ovanligt för att vara mig. Har städat/plockat undan lite, men jag tar storstädningen imorgon.

Jag märker hur mycket bättre kroppen och psyket mår när jag ändrat kosten och börjat motionera, jag har också fått mer respekt för min kropp på något sätt. Förut åt och drack jag massa skit i mängder varje fredag, så mycket att jag mådde illa och fick ont i magen. Chips med dipp, godis och coca cola var ett måste och på det hur mycket annat som helst fullproppat med ämnen som inte är bra för kroppen. Nu äter jag istället cashewnötter, kronärtskocka, choklad, frukt osv och det är enorm skillnad på hur man mår och känner sig efteråt. Fett är bättre än raffinerat socker och jag försöker äta bröd gjort av surdeg vilket ska vara bättre än vanligt bröd. Börjar man läsa på och engagera sig så inser man hur viktigt det är att ta hand om sin kropp för att må bra nu och i framtiden och hur läskigt mycket runt omkring som skadar oss, sjukt att de ens kan tillåta hormonstörande ämnen i tex plaster och krämer. Såfort jag har bättre ekonomi när lönen börjar "rulla in" ska jag bli hårdare med vad jag köper, jag tycker det är värt de extra pengarna man lägger på naturliga produkter.

Ska börja stretcha och göra enkla övningar hemma för att få en starkare och smidigare kropp, får se hur lång tid det tar tills jag får resultat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0