Internationella kvinnodagen

Idag är det internationella kvinnodagen om det är någon som missat det, precis som det är den 8 mars varje år. För 5 år sedan kommer jag ihåg att jag satt på ett skyddat boende. Varje torsdag hade vi ett kvällsmöte med personalen, 19.00 om jag minns rätt, där vi pratade om saker som hänt under veckan, om det varit några problem m.m. Den 8 mars 2007 var en torsdag, och den kvällen "firades" vi kvinnor med tårta.

Åkte till stan efter praktiken för att handla mer galgar och gick snabbt in i en affär för att kolla på skor men istället hittade jag en jättefin väska som jag köpte. Rensade lite i garderoben igår när jag ändå höll på, det är så skönt att rensa ut det gamla ibland som har massa minne "i sig", och byta ut det mot ännu "tomma" plagg som man skapar nya minnen med.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0