Lära mig teckenspråk

På något sätt har det bara blivit så att jag inte skrivit här sen i söndags, har varit "upptagen" av mitt dataspel som jag blivit smått besatt av.... tiden går så snabbt att man glömmer bort den.

I måndags var jag på kontroll hos optikern, har ett synfel som kallas coma, sfärisk aberration, som gör att jag egentligen måste ha speciallinser men vi testade med vanliga linser eftersom felet inte är speciellt "allvarligt" (ligger lite under gränsen) och det borde kunna funka genom att trixa med vanliga linser men jag har sett suddigt/dubbelt då och då när jag kollar nedåt så jag fick med mig linser med annan styrka för att se om de blev bättre men det blev det inte så igår efter att jag varit hos psykologen gick jag förbi optikern och vi bestämde då att han skulle beställa de där speciallinserna så jag får pröva och se om det suddiga förvinner helt. Förhoppningsvis får de in dom innan helgen.

Har köpt en bok med de 1000 mest använda vardagsorden på teckenspråk, kan hela alfabetet utantill och det flyter på men jag har länge velat lära mig mer, i flera år faktiskt. Har haft användning av teckenspråk i tidigare arbeten och jag har även lärt känna en döv kvinna här så det underlättar ju en del om man kan använda sig av fler "snabbtecken" än att behöva bokstavera allt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0