Börjar eventuellt plugga

Jag har suttit och tänkt en hel del angående mitt problem, det är ju så att arbetsplatsen jag praktiserar på inte kan garantera mig anställning efter sommaren (är dock garanterad tjänst över sommaren), vilket gjorde mig väldigt ledsen eftersom jag verkligen hoppats på det då jag trivs så sinnessjukt bra där men jag hade faktiskt mina misstankar eftersom jag vet hur företaget fungerar (mindre jobb under vinterhalvåret) och det är flera som ska gå upp i tid efter sommaren så då hamnar ju jag i kläm. Jag får veta mer på mötet på tisdag men ingenting är säkert förens sommarens slut börjar närma sig och man vet hur personalstyrkan kommer se ut inför vintern, det är en del ruljans på personalen så ingenting är omöjligt.

Ja som ni förstår var inte detta ett drömscenario för mig och jag vart ganska bestört när jag fick höra det, men nu har jag smält det hela och som sagt suttit och funderat på hur jag ska lösa det hela, vägrar gå arbetslös efter sommaren och leva på nästan ingenting igen så jag har bestämt mig för att börja plugga på heltid om det visar sig att jag inte kan bli anställd i nuläget. Det kommer vara komvux studier då jag har 100 poäng kvar till fullständigt betyg. Känns som en jätte bra lösning just nu och jag tror det kan ha varit det här som var meningen med det hela; att jag skulle börja plugga så jag tillslut når dit jag vill komma. Kommer troligtvis också kunna jobba lite då och då på företaget jag praktiserar på nu samtidigt som jag pluggar vilket är ett stort plus. Sedan siktar jag mot högre utbildning...

Känner mig glad och hoppfull idag, en hel del tack vare min psykolog! Vågar jag hoppas på att jag är färdigutbildad om 4 år? (Vilken helvändning på framtidsplaner, trodde jag skulle jobba den närmsta tiden men tydligen inte, underbart!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0