Återkommande citat

Det finns ett latinskt citat som "följt mig"/återkommit sen jag lämnade han; "Droppen urholkar stenen, inte genom sin kraft utan genom att ständigt falla", och jag tror ju att det finns någon mening med allt, att en sak leder till en annan... i morse kollade jag i almanackan på jobbet där det varje dag står något under datumet, det kan vara lite vad som helst och jag tjuvkikade på vad det står för något för morgondagens datum och ser då detta citat! Kanske inte jätte konstigt tänker ni, men jo, det är nämligen så att detta datum, den 22 maj, har haft en stor och central betydelse i mitt liv och att citatet kommer just under detta datum är väldigt speciellt. Hur liten är inte chansen egentligen? Det finns en mening med allt, med att jag skulle få detta jobb, träffa min underbara handledare/arbetskollega och att jag skulle läsa det citatet i just den almanackan...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0