Hos sjukgymnasten idag

Hade tid hos sjukgymnasten 1 timme efter att jag slutat så jag cyklade hem, bytte om, och cyklade mot vårdcentralen. Fick göra en del rörelser och sjukgymnasten kände på mina revben och muskler runtomkring, utlåtandet därefter blev som sådant att hon trodde att det antagligen är så att musklerna mellan revbenen är irriterade och blir ännu mer irriterade vid belastning/ansträngning vilket gör att jag får så ont som jag får. Blåmärket jag fick på revbenen i sommras efter att jag spelat fotboll (skadade mig inte, utan fick bara plötsligt ont) berodde på att jag fick en muskelbristning. Eftersom jag andas ganska ytligt efter skadan eftersom jag blivit "van" vid det så måste jag börja andas djupare för att träna musklerna som är irriterade/skadade i börstkorgen, fick även med mig några övningar jag ska göra 3 gånger/dag för att träna musklerna. Jag sammankopplade min ökade smärta med praktiken, men sjukgymnasten tror att mina problem med revbenen började förvärras efter akut bronkit som jag hade i januari i samband med halsflussen (precis innan praktiken började). Hon tror också att det eventuellt kan vara så att revbenen inte har läkt ihop som de ska och att det är någon benbit som sticker ut och ligger och irriterar/skaver, men jag ska göra dessa övningar jag fick hem i några veckor och se om det blir bättre, ska även börja promenera för att börja komma igång och börja belasta musklerna mer, fast i ganska långsam takt. Min hållning var även lite sned vilket jag inte tänkt på innan, är lite mer lutad åt det mer "icke-skadade" hållet (vilket inte förvånar mig eftersom det gör att jag får mindre ont när jag lutar mig så med mening).





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0