Officiellt skattebetalare och självförsörjande

Min första dag som skattebetalare är avklarad, eftersom jag hade tid hos psykologen jobbade jag endast till 14.20 istället för 17.00 men imorgon blir det min första 9 timmars dag.

Hade förstått det som att jag skulle få min första lön (alltså en summa över existensminimum) i juli då jag trodde att det räknades som att jag jobbade från 15 maj till 25 maj och sedan "nollställs" räkningen, men man räknar tydligen från första till sista varje månad så jag kommer hinna få ihop lite timmar så jag i alla fall får en lön som kommer ligga på en summa över vad jag fått de senaste 21 månaderna! Känns så skönt. Ringde försäkringskassan i fredags för att berätta att jag fått anställning och att jag därför inte vill ha något bostadsbidrag denna månad (eftersom man blir återbetalningsskyldig på hela summan man fått detta år om man tjänar över en viss summa, vilket jag kommer göra och jag vill betala tillbaka så lite som möjligt även fast det kräver att jag måste leva ännu snålare) så jag trodde att jag skulle få 1300 kronor mindre än existensminimum nästa månad och behöva leva som en kyrkråtta, men tack och lov behöver jag inte det nu.

Äntligen är jag självförsörjande, har längtat efter detta sååå länge! De fysiska spåren efter mitt gamla liv blir bara färre och färre...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0