Prioritera bättre

De senaste dagarna har jag haft mycket i huvudet och att jobba fredag och sedan måndag igen gör stor skillnad mot hur jag haft det förr, hinner knappt med något och eftersom jag slutar så "sent" (mot vad jag är van vid) så är det kväll innan man hinner blinka. Nu är jag bara ovan vid det här sättet att leva så snart hittar jag nog rutiner som funkar bättre så jag hinner med mer, prioriterar det som är viktigt helt enkelt och struntar i det andra. Nästa vecka har jag tagit ledigt på måndagen men från och med tisdag är det 9 timmars arbetsdag 5 dagar i veckan.

Fick ett tips av en vän hur man kan ta till vara på tiden så man verkligen har fria/lediga helger utan massa stress och ångest över allt som ska göras hemma; man tvättar, städar och gör det som ska och kan göras inför helgen på torsdagen så man kan komma hem på fredagen och bara kan slänga sig ner i soffan och fylla helgen med roliga saker eller bara ta det lungt. Även fast man är trött efter veckan på torsdagen är det värt att ha en dag där man "sliter ut sig" så man får en lugn helg, annars går ju en halv eller kanske till och med en hel ledig dag åt "ingenting".




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0