Hans beslut

Fick hem hans beslut från skatteverket idag (bad om att få det hemskickat då det är offentliga uppgifter), det ärendet jag blev inblandad i men blev avskriven ifrån. Var inte beredd på att få det hemskickat bara sådär utan trodde först handläggaren skulle meddela mig när ärendet var klart och sedan skicka det till mig. Men glatt överraskad blev jag. Läste igenom varenda sida (totalt 10 sidor) noggrant och blev både glad och chockad. Blev väldigt nervös när jag skulle läsa det som skrivits om mig, totalt 3 sidor (men nämns även på ställen här och där). Svettades igenom texten men jag tycker ändå min version/förklaring/inblandning blev bra beskriven, tror dock att han är vädligt uppretad nu eftersom beslutet var till stor nackdel för honom med stränga konsekvenser.
 
Blev väldigt irriterad när jag läste att han påstått att jag haft kontakt (rättare sagt "skött all kontakt" enligt min fd pojkvän) med en person som jag tror att jag bara har sett en gång (men det behöver inte vara han), i beslutet står han beskriven och kom då ihåg en kille som jag träffade vid ett speciellt tillfälle och kommer endast ihåg honom eftersom hela situationen var konstig och jag förstod inte varför han och min fd pojkvän träffades. Det finns en hel del i texten som fått mig att förstå saker jag tänkt på i flera år och man får en tydlig bild på hela situationen som gjort att skatteverket valde att kolla upp honom. Förstår ju att jag blivit inblandad i något som var mycket större än jag trodde, många personer är inblandade och det är en hel del "skumma" saker som pågått.
 
Finns så mycket jag känner på samma gång, det är jätte svårt att få ner det i ord och jag börjar känna att huvudvärken blir starkare igen så jag ska ta och lägga mig i soffan och kolla på tv/vila.
 
Trackback
RSS 2.0