Linsprovning igen

Det gick bra att jobba kväll igår, skönt att endast jobba 4 timmar men få betalt för 8! Det var så lugnt och tyst eftersom vi var väldigt få personer, annars är det många som springer fram och tillbaka och allt är rörigt. Kom hem vid 22.20 och var ganska trött så jag gick och la mig direkt eftersom jag skulle upp 06.30 idag, borstade inte ens tänderna eller tvättade ansiktet eftersom jag alltid blir pigg då och då hade det tagit flera timmar för att bli trött igen. Men jag faktiskt fick svårt att sova trots min "briljanta plan" eftersom mina katter fick för sig att störa mig, somnade nog inte förens 00.30 men jag har ändå varit ganska pigg idag. Idag kom en kollega förbi med sin son hon fick för 2,5 veckor sedan, han var så liten och det var kul att se vad det var för liten person som fanns innanför den där stora magen.
 
Hade tid hos optiker 17.30 idag så efter jobbet cyklade jag till stan, ska pröva linser igen eftersom jag gav upp efter ett tag förra gången då inga riktigt passade helt bra (fick en suddig nedre kant med alla linser jag prövade) men nu ska jag pröva andra linser (dagslinser istället för månadslinser) och se hur det går. På vägen hem cyklade jag förbi skyddade boendet, såg tre kvinnor i ett fönster i ett av allrummen, påmindes om min tid där och tyckte synd om dom, jag vet hur dåligt man mår där... hur hela livet är upp och ner.
 
Imorgon fyller J år så i helgen ska vi hitta på något för att fira, vi vet dock inte helt vad än.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0