Träffat både M och J

Åkte och träffade min vän M efter att jag ätit lunch, vi skulle ta en promenad eftersom vi båda kom fram till att vi behövde det. När vi möttes upp sa hon "lite ändrade planer", istället för att gå runt där vi tänkt gick vi en promenad hem till hennes son C som inte var hemma för att sätta ihop byrån som han köpt på IKEA när vi åkte dit förra helgen för att överraska honom. En av Ms söner som jag aldrig träffat var också där så det var kul att äntligen träffa honom, har träffat alla hennes barn nu och det betyder mycket att hon vill låta mig vara en del av deras familj. För nån vecka sa hon "gifter du inte dig med nån av mina barn så adoptera jag dig så får du bli deras syster istället" haha vi båda skrattade jätte mycket åt det.
 
När vi var klara med byrån så skjutsade M mig till ett fik där jag träffade J (fiket jag och J alltid går till). Vi åt sallad och kladdkaka och pladdrade på om lite allt möjligt i några timmar. Imorgon ska J följa med mig till ett stort köpcentrum en bit härifrån, ska köpa skulpturerna "jag ser inte, jag hör inte, jag pratar inte". En av skulpturerna, "inte höra", ser ut såhär: 
 
 

Älskar den. Mottot att ”inte se (något ont), inte höra (något ont), inte säga (något ont)” ger uttryck för en buddhistisk tanke om att den som inte exponeras för ondska inte heller kommer att reflektera denna ondska i sitt tal och sina gärningar. Taget från wikipedia.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0