Arbetssamhället

En ny vecka, ledig idag och imorgon. Plugg står på schemat och imorgon ska jag till arbetsförmedlingen och psykologen också. Igår hade jag en dålig dag med ångest, tanken på att plugga och jobba fick mig att må ännu sämre och jag sa högt till mig själv "vad skönt om jag fick bli sjukskriven igen, slippa all press och stress". Hela samhället är uppbyggt av att man ska överprestera precis hela tiden, som om att vi vore robotar. En dålig dag på jobbet? Det kan du fetglömma, vill du behålla jobbet måste du vara glad, tacksam för att chefen ger dig lika mycket uppgifter på en dag som en människa normalt skulle klara om han/hon fick 2 veckor på sig. Man är en handelsvara, och du kan bli utbytt på nolltid för det finns alltid dom som kan ta över dina uppgifter, man är inte unik eller speciell i arbetsgivarens ögon även fast man gärna vill tro det. Nej fy fan vad jag är trött på det där, hur hela arbetssamhället är uppbyggt och att man hela tiden ska försöka passa in i det. TROTS att det är omänskligt och människor bara mår sämre och sämre av hur vi lever/förväntas leva. Psykisk ohälsa på arbetsplatsen hör väl till vanligheten och det är nog många som mår dåligt på söndagen för att de ska till jobbet dagen efter, får en släng ångest kanske.
 
En nytt program om stalkers börjar förresten 7 november på tv3, får ej missas!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0