En fin histora om upphittad hund

Ni måste bara kolla på det här klippet! Satt och grät när jag såg det, blir ledsen för alla djur som har det dåligt. Klippet handlar om en hund som blir hittad bland sopor och som är totalt blind, har fullt med loppor och är jätte rädd när hon hittas, men några underbara människor hjälper den här hunden att få tillbaka synen på ena ögat, blir fri från loppor och adopteras sedan bort. I klippet ser man hur lycklig hunden är, och jämför man med när hon hittades kan man inte tro att det är samma hund!
 
Jag har sagt till alla jag känner att istället för att köpa julklappar till mig vill jag att de istället skänker pengar till några specifika ställen där de tar hand om hundar och katter som haft det jobbigt, blivit övergivna, misshandlade, levt i missär osv. När vi människor redan har så mycket saker, varför ska vi ha mer? Jag behöver inget som är mer värt än det djuren behöver. En av mina katter tog jag faktiskt från en person som hade misshandlat henne i 1 år, när jag tog henne var hon så smal att man såg alla ben på kroppen tydligt, man kunde klappa henne lätt och ändå känna revbenen. Det lilla jag vet är att hon blivit sparkad i ansiktet, fått kattungar som blev levande bregravda, svansen har en skada precis vid toppen så något har ju hänt och hon var i början livrädd för människor. Nu har jag haft henne i 10 år och det är världens underbaraste katt. Personen som hade henne tänkte döda henne men när jag fick reda på det hela så tog jag henne på direkten utan att tveka en enda sekund, hela mitt hjärta gjorde ont och jag ville verkligen ge henne chansen till ett bra liv, ett liv hon förtjänar. Det är något av det bästa jag någonsin gjort. Den kärleken och lyckan den katten ger mig är ovärdelig. Skulle någon gång vilja ta hand om en hund från ett hundstall, någon gång i framtiden när jag bor större och kan dela ansvaret med en partner.
 
Kolla in hundstallets hemsida: http://hundstallet.se/
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0