Svar från Justitiekanslern

Skrev till Justitiekanslern för ett tag sen om ni kommer ihåg? Angående hur posten hanteras eftersom jag fått andras (!) post med känsliga uppgifter och andra har säkert fått min eftersom vissa av mina brev aldrig kommit fram vilket är väldigt allvarligt när man just har speciell posthantering för att det ska vara säkert. Det har gått ett tag och jag har inte fått svar så jag har täkt "äh de skiter väl i mig", men idag fick jag faktiskt svar! Blev hur glad som helst över att de tog de här på allvar och till och med valde att gå vidare med ärendet, så här stod det;
 

 
På justitiekanslerns hemsida står det; "Tyvärr räcker inte myndighetens resurser till någon mera omfattande tillsynsverksamhet. Vi koncentrerar oss i huvudsak på frågor om rättssäkerhet, yttrandefrihet, offentlighet och s.k. systemfel hos myndigheterna. Men även inom dessa områden måste vi prioritera hårt. De flesta som skriver hit får därför till svar att Justitiekanslern inte kommer att vidta några åtgärder." och att de valde att ta mitt ärende vidare betyder jätte mycket. I min situation får man många gånger höra saker som gör att man känner sig så liten, som att ingen tror på en, som att ens rädsla och säkerhet inte är viktig... men äntligen är det någon som lyssnar och tar det här på allvar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0