Te

Har lyckats plugga en hel del idag vilket känns jätte skönt och minskar stressen som hela tiden känns överhängande. Jag satte alarm på telefonen och pluggade mellan 45 min - 1,5 timme och tog pauser emellan, det blev på något sätt enklare att plugga eftersom jag tänkte "är jag effektiv nu så kan jag verkligen koppla av i pausen". Provet är nästa tisdag så hela helgen + måndagen är det bara plugg, plugg, plugg.
 
Har fått någon "hang-up" på te, även fast jag inte ens tycker om det (fast jag tycker om att lukta på det), hur det nu går ihop? Ska gå förbi någon bra teaffär någon dag och köpa blandningar som kan tänkas passar mina smaklökar. Ska försöka lära mig dricka te helt enkelt, dricka det så mycket att jag tillslut vänjer mig till att tycka om det, precis som jag gjorde med keso. Te är ett bättre alternativ än t.ex. varm choklad en kall morgon, innehåller antioxidanter och vissa sorter ska även vara väldigt bra för hälsan på flera olika sätt.
 
Försöker hitta substitut för att kunna ha en hälsosammare livsstil, det är viktigt att ta hand om sin kropp och allt man stoppar i sig har effekter på hälsa, välmående, kropp osv. Har börjat byta ut chips mot popcorn som är nyttigare i jämförelse och försöker verkligen dra ner på socker. Att äta enbart vegetariskt som jag har gjort i 2 veckor nu är absolut inga problem.
 
Har gått ner 6 kg sedan förra hösten, men där har det stått still ett tag så nu hoppas jag på att gå ner de sista 4 kilona innan jul så är jag tillbaka i den formen jag trivs i.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0