Snabbt datorköp

Pausen blev inte speciellt lång, förklaringen till det är att min dator gick sönder igår när jag höll på att skriva ett arbete till skolan som läraren hade sagt var bra att lämna in innan provet på tisdag, så jag hade planerat att skriva klart det igår kväll så jag "låg i fas" med min planering. Att den gick sönder var mitt fel, fast den sjöng ändå på sista versen så det var bara en tidsfråga. Det som hände var att jag på något sätt råkade vrida sönder skärmen, blev irriterad på att bilden frös helt när jag höll på att skriva och skulle ta i lite för att försöka fixa det och då sa det "krasssh" och skärmen sprack tvärs över. Hela skärmen blev vit/svart mönstrad förutom en liten del i högra hörnet. Fick halvt panik, höll ju på att skriva så allt försvann och jag hade inte hunnit föra över pengar från sparkontot till mitt vanliga konto så jag hade pengar till att köpa en ny så jag sprang runt här hemma som en yr höna för att försöka komma på någon bra lösning. Lyckades överföra pengar genom telefon och letade upp koden till telefonbanken så jag kunde ringa från jobbet för att hålla koll på om pengarna kommit fram (var inte helt säker på att det var kontot med bankomatkort pengarna sattes in på).
 
Åkte till affären direkt efter jobbet med buss, fick hjälp av några på jobbet att kolla ut en bra dator men väl i affären stod jag och velade, tänkte på hur mycket pengar det var och om jag kanske skulle ångra köpet, men jag har absolut ingen tid till att kolla på någon dator imorgon, då måste jag lägga ner min tid på att skriva och plugga, har till och med tagit ledigt imorgon från jobbet för att hinna med allt och då kan jag inte åka till affärer! Så jag köpte datorn och ångrar mig inte en sekund. Nu kan jag andas ut och lägga all min tid på skolan. Det blev en ASUS och hittills är jag helnöjd med den, är bättre än vad jag förväntat mig.
 
Vägen hem blev låg och krånglig från affären, har aldrig varit där innan så jag kände mig helt vilsen, men huvudsaken är väl att jag kom hem. Så skönt att vara ledig imorgon, hade så ont i ryggen idag och har mått illa sen efter lunch och nu är jag jätte trött, ska bli skönt att gå och lägga sig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0