AF: nya regler kring personer med skyddad identitet

Hade en jätte bra helg, två från min familj var här och hälsade på och de träffade även M för första gången, både min förälder och M tyckte mycket om varandra så det är kul. Fick mycket gjort i helgen, köpte en hylla till mina ansiktsskulpturer som jag ska sätta upp ovanför tvn och så köpte jag mörkläggningsgardiner som jag satt upp mellan sovalkoven och vardagsrummet, äntligen har jag ett mörkt sovrum! Det blev både stiligt och mysigt med gardinerna faktiskt så jag är jätte nöjd, blev verkligen rätt färg på dom också. En vårjacka fick jag också tag på, är så trött på min gamla som påminner mig om kvinnojouren jag bodde på. Fick ångest när de åkte igår, ringde J på direkten efter att jag städat upp lite för att avleda mina tankar.
 
Idag slutade jag 14.30 för att jag hade möte med arbetsförmedlingen 15.15, skulle skriva på papper och prata kring personuppgifter. De har gjort om reglerna kring personer med skyddad identitet som är inskrivna på arbetsförmedlingen för att hanteringen ska bli säkrare. Mycket positivt tycker jag. Under samtalet diskuterade vi och skrev ner bl.a. hur jag ville att mina uppgifter skulle behandlas (tex hur mycket information de får ge ut till arbetsgivare osv) och hur kontakten med arbetsförmedlingen skulle se ut (via telefon, besök, brev osv). Detta är något som ska följas av den/de på arbetsförmedlingen som har hand om mitt ärende. Jag var även tvungen att visa ett papper (beslutet för kvarskrivning) för att styrka att jag hade skyddad identitet och hur länge den gäller. Alla mina handlingar förvaras i ett speciellt arkiv och inga känsliga uppgifter förs in i datorn. Jag tycker verkligen om hon jag har som kontaktperson, jag känner att hon på riktigt bryr sig om att det ska bli så bra som möjligt för mig och för att jag ska känna mig säker, kunde inte fått någon bättre än just henne.
 
Nästa vecka åker jag bort med jobbet, ska sova på hotell 2 nätter. Är ännu inte klart vem jag ska åka med och även dela rum med... känns lite nervöst att vara så nära och så lång tid med en person som jag inte är 100% bekväm med men jag försöker se det positiva med resan och inte tänka på det som känns jobbigt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0