Lagat och bakat

I söndags hann jag göra både hummus, broccolipaj och grahamsbullar! Det blev en väldans fart på mig och igår efter jobbet bakade jag rågbröd också så nu är min frys proppfull. Känns bra att jag har kommit igång med matlagningen och bakningen igen, att min energi går till sådant jag tycker om att göra. Hade jag haft plats i frysen hade jag bakat amerikanska äpple- och kanel muffins men det får vänta lite.
 
Tycker det är mycket roligare nu när jag hamnat på en annan avdelning på jobbet, har mer arbetsglädje och energi när jag kommer hem. Började svara i telefon själv i fredags för första gången och det går jätte bra, har mycket att lära mig men jag tycker bara att det är kul med lite utmaning. Älskar att jag har en egen plats där jag fixar och donar hur jag vill, har en stor karta framför mig som jag kollar på när det är väldigt lungt och inte finns så mycket att göra och försöker memorera länder och huvudstäder, det är lite underhållande.
 
Var hos psykologen idag så jag har inte jobbat heldag, vi pratade om reaktionen jag fick sist M var här med sin son. Nog pratat om det, nu ska jag ta tag i disken och sedan fixa lunchlåda till imorgon som blir falafel med pitabröd, sallad och kebabsås, hur gott som helst! Resten av kvällen spenderar jag nog framför datorn och bara försöker ta det lugnt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0