Solig lördag

Somnade tidigt igår, kände mig helt uttömd på energi. Vaknade utvilad 08.30 och tvättade från 09.00-11.30, ringde J medans jag tvättade och vi bestämde oss för att träffas i stan och köpa glass från en speciell glassaffär med helt himmelsk glass och gå och sätta oss vid vattnet eftersom de var så fint väder idag. Jag gick till (och från) stan för att få lite motion, jätte skönt. När vi ätit upp vår glass och suttit i solen ett tag så gick vi förbi en mataffär för att köpa matvete, röda linser och krossade linfrön, vi hade suttit och pratat om vad som var bra att äta för kroppen och vilka livsmedel man kan byta ut mot nyttigare alternativ och då blev jag så sugen på att testa det direkt. När vi var klara i mataffären gick vi till vanliga stället och åt en varsin sallad.
 
Imorgon kör jag en lite annorlunda "diet" igen som jag gjorde förra helgen, när man ätit mycket några dagar kan det vara skönt att dra ner på matintaget och endast äta vissa typer av livsmedel, känns som man rensar ur kroppen lite inför kommande vecka och får en nystart. Även J tyckte det lät som en bra idé och hakar på denna gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0