Trodde jag glömt att stänga av spisen

Jag har börjat äta ett ägg varje morgon men brukar koka dom kvällen innan så jag slipper hålla på med det på morgonen men igår hade jag inte glömt det så jag kokade två direkt när jag vaknade. När jag var på väg till jobbet och hade gått en bit kom jag på "fan stängde jag av spisen?!", hade gått för långt för att vända tillbaka så jag gick och tänkte på det hela vägen till jobbet och blev orolig och sa det till M när jag kommit till jobbet och då sa hon "men cykla hem snabbt och kolla det, det spelar ingen roll om du blir borta en liten stund". Eftersom jag hade lämnat in min cykel för att byta bromsklossarna och smörja kedjan fick jag låna en kollegas cykel så det skulle gå snabbare, innan jag åkte iväg kom M fram till mig med en inslagen sak i handen, räckte fram den till mig och sa "den här är till dig, den är ömtålig så du kan ju lämna den hemma och öppna sen efter jobbet", blev väldigt förvånad och tackade. Väl hemma såg jag att jag tack och lov hade stängt av spisen.
 
Efter bara några timmar på jobbet började jag känna mig dålig, såg att jag hade något på ena halsmandeln som såg ut som sådant man får när man har halsfluss så jag ringde vårdcentralen men de sa att man måste vänta annars visar ett halsprov inget. Vid 14.30 kände jag att jag behövde gå hem och vila så jag gick tidigare och hämtade cykeln jag lämnat in på vägen hem, började känna mig bättre hemma men mot kvällen blev det värre så jag bestämde mig för att vara hemma idag. Idag känner jag mig inte 100% bra så det är skönt att vara hemma, kan också ta det lugnt och städa och tvätta utan stress, funderar också på att färga håret eller om jag ska vänta med det? Imorgon får jag besök tidigt och de åker hem på söndag eftermiddag.
 
Juste, glömde skriva vad jag fick av M; det var en jätte fin helsvart "Buddha" staty (både M och jag tycker mycket om sådana) som ligger på sidan och lutar huvudet mot handen. Statyn är egentligen ingen riktig buddha staty utan en kvinnlig Bodhisattva (kallas Tara) och tillhör "nivån" under Buddha, kännetecknas bl.a. av att vara mer utsmyckad än mer enklare Buddhan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0