Ett starkt möte med betydelsefull person

I går vad jag så trött när jag kom hem att jag la mig raklång i soffan och sedan kommer jag knappt ihåg hur jag kom till sängen. Blev inget lördagsjobb den här helgen vilket gjorde att man verkligen nu kände tröttheten man inte haft tid att känna de senaste veckorna.
 
I dag åkte jag och M till en fd kollega som flyttat ut på landet, hon fyller 30 år i dag och hennes pojkvän hade ordnat en överraskningsfest för henne. På festen fick jag träffa hennes pappa, som jag och hon för ett tag sen kom fram till hade varit min rektor på gymnasiet. Vilket otroligt starkt möte det blev och jag känner att det betydde jätte mycket för mig att träffa honom igen, han har varit en person som lett mig rätt på den krokiga vägen... Direkt när jag klev ur bilen sa han "Hej *mitt namn*" och jag skrattade och sa "jag undrade om du skulle komma ihåg mig". Han sa att han absolut kommer ihåg mig och då skämtade jag och sa att det säkert var för att jag var så jobbig i skolan då sa han "nej, du var jobbig men också väldigt härlig". Vi pratade om tiden när jag gick i skolan, minnen, vad som hänt i mitt liv (dock endast få ord om situationen med mitt ex), vad som hänt i hans liv osv. Han har flyttat hit till staden jag bor i februari 2010 och jag flyttade hit i augusti 2010, visste inte alls om att han bor här nu och det är ganska häftigt att våra vägar möts igen. Vi kom dit vid 14 och blev hemskjutsade av min gamla rektor, klev innanför dörren runt 21.20. Det har varit en heldag där och det var skönt att få nya intryck och träffa nya människor, det har varit lite väl mycket jobb på sistonde. Vi åt tårta, grillade och sedan blev det chips på kvällen. Jag lovade mig själv att hålla mig borta från onyttigheter men eftersom det var fördelsedagsfest så åt jag lite av det "dåliga", är det födelsedagsfest tycker jag inte att man kan avstå helt det är nästan otrevligt.
 
Rektorns dotter (min kollega) har flyttat till ett jätte fint ställe, kände hur jag verkligen någon dag vill bo på landet/närmre naturen. De bor nu i ett stort hus (dock behöver mycket renoveras) med stor tomt/mark och en lada där de i framtiden ska ha hästar. Sitter nu och kollar lite på hus bara för skojs skull för att se vad som finns och vad man får för pengarna, kan vara en bra morot för att stå ut på jobbet när det känns jobbigt! Har man ett mål, något att kämpa för, blir allt lite enklare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0