Jobb, lektion och konstig dröm

Jobbar extra i morgon (lördag). Erbjöd mig så det är något jag själv vill och orkar, vi hade så mycket att göra i eftermiddags att vi inte hann komma ikapp med mail osv. I går brakade hela telefonsystemet för de var så högt tryck men i dag klarade vi oss i alla fall. Hade lektion mellan 12.30 - 14.30 och cyklade tillbaka till jobbet där ett mindre kaos väntade.
 
I natt drömde jag en jätte konstig dröm, jag drömde att jag satt i fängelse, men det var liksom inte i ett fängelse utan i ett vanligt sovrum. Brevid mitt rum var ett annat rum där min barndomsvän (bästa killkompisen på den tiden) A**a också satt i "fängelse". Han lyckades lura sig ut och hjälpte sedan mig därifrån, därefter var vi i någon lägenhet och det hände massa konstiga saker, kommer inte ihåg vad men när jag vaknade funderade jag över hur jag kunde drömma så galet haha.
 
På lektionen i dag skulle läraren ha upprop för att pricka av de som var där, och jag har mailat lite med läraren om min situation för att försöka avstyra pinsamheter som annars alltid uppstår. Istället för att ropa upp namn frågade han alla vad de hette i efternamn (vi hade namnskyltar med förnamn), och när han kom till mig sa jag "antingen *förnamn1* eller *förnamn2*, beroende på vad ni registrerat". Brukar ofta använda mig av annat efternamn och hade även skrivit det till läraren i mailet men jag var osäker på om han hade noterat det så jag sa båda efternamnen. Läraren hade glömt mitt mail (och det har jag förståelse för, han har många elever i flera olika kurser) och mitt namn står som xxxx så han hittar ju inte mig på pappret så han sa "njaa jag vet inte om det blivit något fel" och när han tagit några steg på väg mot mig med listan såg man hur han plötsligt mindes mailet och sa "nej förresten, juste, ja det stämmer" och mummlade lite för sig själv och bläddrade i papprena. Alla började skratta, även jag för det blev en sån rolig situation för lärarens "jaha juste"-reaktion var så tydlig. Tack och lov blev det en rolig och ingen pinsam situation. När vi hade rast sa läraren " *mitt namn*, jag ska bara prata lite med dig om boken" så gick vi utanför klassrummet och pratade om ett litet fel som hade uppstått i registreringen. Haha, gulligt av honom att försöka dölja min situation. Tycker han verkar bra men samtidigt stenhård med betygssättningen så det kommer bli en tuff kurs.
 
Ska ta det riktigt lungt i kväll, har tuffa veckor framför mig med 3 lediga dagar på 3 veckor. Men det är riktigt skönt att jag kommer ifrån 3 dagar i veckan, även fast det bara handlar om några timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0