Skrivit kontrakt

Anställningskontraktet är nu påskrivet och träder i kraft 1 september. Eftersom jag får timlönen med 1 månads fördröjning och fasta lönen blir utbetalad samma månad kommer jag få dubbel lön i september, det är inte dåligt. Siktar in mig på att försöka spara runt 40.000 till årsskiftet, det skulle täcka alla mina budgetmål jag satt upp och få mig att känna att jag kan spara till mer än bara ekonomisk trygghet.
 
I morgon får jag besök till söndag, håller på att tvätta nu så jag får bort lite tvätt och tänkte städa ordentligt när jag vaknar i morgon, men börjar med lite småsaker nu i kväll. Känner mig konstigt nog inte speciellt trött efter den här veckan,det har varit en bra vecka och det har inte varit så tungt på jobbet. Nästa vecka kommer cheferna tillbaka, försöker att tänka positivt... jag tror det är det enda som kommer få mig att orka. Tänker man att det är jobbigt så blir det jobbigare, speciellt också eftersom jag har en kollega som hela tiden klagar och sånt blir jag alltid påverkad av, mer än jag borde. Ska försöka att inte bli så engagerad i hennes klagande, och klarar jag inte det så får jag på något fint sätt att vi kan prata om annat. Jag tänker att jag varje dag måste försöka göra dagen till en bra dag, försöka ta kontroll över arbetsuppgifterna, det är enklare att göra något man själv tycker är viktigt och behövs än att bara göra sådant som andra säger och man avskyr (för ni måste hålla med att det är enklare att göra något man själv bestämt än något som någon annan säger åt en, även fast det handlar om exakt samma uppgift). Är man självgående styr man över sitt arbete.
 
Lyssnade på denna hela morgonen, så fin...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0