Föll ner på golvet och grät

Min kindle paperwhite har inte kommit än, hade annars varit kul att fixa med den under helgen. De nya ansvarsområdet jag fått på jobbet gör att jag då och då måste skriva och i enstaka fall prata på engelska, det värsta är bara att jag tappat nästan allt när det gäller skrift och tal och det flyter inte på som det gjorde förut men med kindlen ska jag börja läsa engelska böcker så jag fräschar upp ordförrådet. Engelska känner jag att man bara SKA kunna.
 
Jag har köpt ett jätte fint anteckningsblock som ska peppa mig att skriva och jobba med målbild osv. Ska börja med att alltid skriva ner viktiga saker Anders sagt till mig efter våra samtal för jag glömmer det så lätt, men det han säger är viktigt och som jag verkligen behöver påminna mig om mellan gångerna jag går dit.
 
Igår pratade jag med ett syskon i telefon 1 timme ganska sent på kvällen, och vi kom in på vår hunds död och när vi lagt på föll jag bara ner på golvet och grät. Kollade på min äldsta katt, man ser att hon åldrats och jag är livrädd, livrädd för den dagen då jag kommer behöva se hennes livlösa kropp och veta att det är över. Jag kommer nog bara skrika rakt ut. Viskade till henne, när jag låg där på golvet brevid henne, att hon aldrig får lämna mig och då började hon spinna... då rann tårarna ännu mer.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0